Een boulevard in Halle


Eindelijk! Halle is niet langer de ietwat miskende kleine stad aan de Zenne, waarmee echte en vermeende stedelingen af en toe waggelen. Geleidelijk hijsen wij  ons uit de modder van de middelmaat.

In een toonaangevende krant heb ik gelezen dat we een boelvaar gaan krijgen en dan nog wel in een landschapspark. Amai.  Een wandelboulevard in een Ardens landschap.Delen 

Ik ben zelf gaan kijken. En zie, die Boulevard aan de Leide, tussen de Dijkstraat en café De Puzzels, is zeker 139 meter lang.  Breedte nog te bepalen, veertig parkeerders moeten uitwijken naar de Scheepswerfkaai (zie mijn fotoreportage), wat  zeer zeker hun fysieke conditie ten goede zal komen. Win-win, alweer.






De Zenne ligt in de diepte langs de Leide, er zijn wat stroomversnellingen en soms zie je de rotsen waarop Halle gebouwd is.

Dat landschapspark is eigenlijk een smalle strook langs de Zenne die van Buizingen (station) tot Lembeek (grens met Tubeke) moet lopen.  Zeg maar de groene Twiggy-taille van onze stad.   Via Bordestrappen  zal je ook kunnen afdalen naar de Zenne zelf. Vlaanderen betaalt een Zenneterras, dat je dus via die trapppen kan bereiken, want de Zenne ligt daar zoals elders niet  op straatniveau maar in een dieperik.  Halle legt  het 'park' aan. Zoals de meeste Halse parken is het geheel een voorschoot groot, maar alle begin is moeilijk. 

Wandelen vanaf de Scheepswerfkaai:  conditioneel raak je klaar!

Met welk type milieuvriendelijke boot dit park wordt ingevaren, wordt eerlang beslist. Vast staat dat de genodigden zelf zullen moeten roeien met de riemen die ze hebben. Wat geen probleem kan zijn, dat is de evidentie zelve.

Voilà, ik eindig op een positieve noot. Ik leg mijn trikini klaar tegen volgend voorjaar, dan moet alles af zijn (slip, bh en mondkapje). Ik bedoel natuurlijk dat de boulevard af zal zijn, heren.  Zalig zonnen wordt dat.


Saskia







Geen opmerkingen:

Een reactie posten