Halle steunt de Middenstand met bonnetjes voor de laagste prijs


Ik heb het  voor de zekerheid nagerekend, en dat  klopt.  Aan de kassa bij de Colruyt gold tot voor kort de klassieke begroeting "Kaartjes of bonnetjes"  met  de garantie  erbij voor één prijs: de laagste. Hebben ze dat nu bij 't stad afgekeken van de echte economische macht van Halle of is het om de cafébazen een dubbele loer te draaien? Dat laatste kan ik moeilijk geloven, ge hebt toch zelf gehoord en gezien en gelezen hoe ze daar de karnavalsgroepen een mooi cadeau hebben gedaan door ze  tegen  een  bescheiden vergoeding mondmaskers te laten stikken? Dus  denk ik wel dat ze de staminees ook wel iets gunnen.

 Er  is volgens de gazet van mijn opa al  één groep die zo 7500 euro zal binnenrijven omdat ze daar dag en nacht en waarschijnlijk in ploegverband katoen en elastiek met mekaar verbonden  hebben. Een stevig huwelijk, de heilige Corona kijkt  goedkeurend op hen neer. En ze heeft vele aanbidders  bij de karnavalisten die ook een deel van de volle aflatenkoek willen mee opeten.

Maar waarom is mijn opa nu zo boos?  Hij is buiten zinnen omdat al die scheve opmerkingen tégen 't stad van  een cafébaas komen  die ook in de gemeenteraad zit en die heeft vastgesteld dat hij zelf naar die bonnekes mag fluiten, want tegen dat zijn établissement opengaat (niemand weet al wanneer)  zijn al die bonnekes al lang  opgebruikt.

In de gazet van mijn opa staat het niet met zoveel woorden maar 't komt er op neer dat ze  dan maar (virtuele) bonnekes gaan bijdrukken.  Gelijk bij de Centrale Bank van Europa waar ze direct miljarden bij toveren.  En omdat mijn opa geen computer heeft,en ook geen pint kan gaan pakken, gaat hij er dus helemaal neffest pakken.

Ge begrijpt zijn razernij.


Saskia

Geen opmerkingen:

Een reactie posten