Plantrekkerij in Halle


Zo raak je er beslist!


“Een vrouw kan moeilijk een plan lezen. Dat is alom bekend”. Die scheve opmerking heb ik vandaag van mijn anders zo minzame partner te horen gekregen. Zelf ben ik niet op mijn mond gevallen, zoals mijn vrienden weten. Mijn repliek: “Vrouwen kunnen misschien slecht een plan lezen, maar ze kunnen hem wel uitstekend trekken”.

Nu is het, zoals overal wel eens, de jongste tijd bij ons niet altijd koek en ei. Mijn partner is gestrest geraakt omdat zijn Afvalkalender maar niet in de bus wou vallen (en hij dus wat uit zijn rol van “huisman” viel door andermans schuld). Dat is nu gelukkig gebeurd, dus dat scheelt al wat.


Maar vandaag is er toevallig weer een nieuw drukwerk in de brievenbus beland. Met een plan van de Stad, vol met gekleurde lijnen en pijlen in alle richtingen. Over omleidingen. Die gaan, moet ik nederig toegeven, mijn petje te boven. Die lijnen, die kleuren, die straatnamen waarvan  er zo weinig op staan, die omleidingen zelf. “Geef eens hier, ik zal je dat subiet effekes uitleggen” troostte hij me.


Voor die “subiet” is er wel een flukse korrel keukenzout bij te nemen. Hij is naar zijn studeerkamer getrokken en ik heb heel de avond naar herhalingen van FC De Kampioenen gekeken. Vlak voor het slapen gaan wilde hij nog zijn baas op ’t werk bellen om morgenvoormiddag een halve dag vrij te vragen. Om dat plan eens van dichterbij te bekijken. Gelukkig was hij zo uitgeput dat dat er niet meer van gekomen is.

Saskia

Geen opmerkingen:

Een reactie posten